Seberozhovory

Před kurzem se snažíme

pochopit každého účastníka

Dáváme výmluvám

správná jména

Nebereme se

příliš vážně

Chápání

je naše mise

Seberozhovory o sebeřízení

Otázky do hloubky plné zájmu a aktivního naslouchání

V roce 1828 Antonij Pogorelskij, levoboček ruského knížete, vydal pozoruhodné dílo ruského romantismu „Večery s panem Dvojníkem“. Jde sice o autorovu literární hříčku parodie a sebeparodie, ale myšlenku, že si člověk povídá sám se sebou a že ta „druhá strana“ zaujímá často protichůdné postoje a má pro to velmi osvícenou racionalitu, mám rád, a rád jí v dnešní uspěchané době rozvíjím. Klient často řeší věci, které nefungují příliš sofistikovaně, přitom k pomoci stačí málo: Ptát se sám sebe a vymýšlet férové odpovědi.

Zdeněk Vondra

Lektor

Seberozhovory, nebo česky správněji rozhovory sama se sebou, v mém podání, jsou konzultace, diskuse, plné přemýšlení o různých tématech, především v oblasti sebeřízení a individuálního plánování. Vymýšlíme, analyzujeme nebo korigujeme systém ve firmách mých klientů. Promýšlíme, připravujeme a realizujeme personální audity, kde zkoumáme motivaci a momentální náladu na firemní palubě. Vyhodnocujeme, které lidi do firmy přivést a které ne. Stanovujeme nové cíle, plánujeme nové obchodní strategie, zkoumáme nejideálnější cílovou skupinu zákazníků a určujeme postup, jak je zaujmout, jak ovlivnit svět jejich představ. Vypracováváme myšlenkové a komunikační mapy napomáhající stanovení cílů a hledíme na osobnost, typologii, člověka a jeho bezprostřední okolí z nadhledu rozvážně kroužící moudré sovy.

Já jako lektor se stávám spíše partnerem, kolegou a přítelem ve zbrani, který získal maximální možnou důvěru a pomáhá například s identifikací toho, co nefunguje, s individuálním plánováním, s věcmi, které klient aktuálně řeší. Kladu zvídavé, laické, na první pohled banální otázky, které nutí přemýšlet z jiného úhlu pohledu, sundávají klapky pivovarskému koni z očí. Stávám se jiskřičkou, světýlkem a později lampou v provozní slepotě. Dostávám myšlenky svého klienta z hlavy, pomáhám je aktivním nasloucháním zhmotňovat ve slova a společně pak nacházíme neotřelá, smysluplná a efektivní řešení v oblasti self managementu, která vždy myslí na užitky pro něj a jeho firmu či oddělení, přitom nikdy nezapomíná na lidi kolem.

Připadá vám to jako koučink? Je to krásný a velmi moderní způsob jak se jistě také dobrat řešení vašeho problému, ale je pouze částí spolupráce se mnou. Ta hlavní se spíše podobá mentorinku, tkví v radách a dotahování procesů i změn. Byl jsem totiž v situacích, o kterých budeme hovořit, osobně nebo v nich byli mí kolegové či klienti. Mám již z čeho vybírat a spolupráce se mnou znamená přesné nastavení jasných a konkrétních kroků, které vám v budoucnu soužití sama se sebou jednoznačně usnadní. Bez výmluv a proklamací. Soužití je bezpochyby lepší než soužení.

Kdy mě oslovit?

V jakých situacích mě využít?

Nejčastější témata, o kterých si povídáme jsou mise, vize, jejich tvorba a prezentace, prezentace vaší manažerské myšlenky, zavádění a inovace systému do vaší práce, vedení vašeho oddělení, vaší firmy, přesné individuální plánování a důsledná kontrola, která začíná u vás, motivace, demotivace, moc, nemoc a bezmoc, sebeřízení, stanovování priorit, výběr lidí do firmy, proaktivita, komunikace změn a hlavně vším prostupující chápání lidí kolem vás.

Kdo jsou moji klienti?

Na jakých pozicích?

Od majitelů a top managementu přes střední a nižší managery až k jednotlivým obchodníkům, referentům, IT odborníkům, kteří aktivně řeší změnu, posun, přemýšlí o zlepšení a větší efektivitě. Všichni mají jedno společné. Chtějí.

Příklad, kam může seberozhovor dovést obchodního manažera nebo obchodníka, který se chce zlepšit v sebeřízení při péči o zákazníky:

Farmaření

Servis a péče o zákazníka

Příprava

1

1

  1. Mám dokonalý systém, kde ukládám informace o klientech.
  2. Nutím i obchodníky (lovce), aby systém neustále doplňovali.
  3. Pravidelně si prohlížím aktualizace na webu klienta.
  4. Neustále studuji naše produkty.
  5. Řídím sám sebe, plánuji, kontroluji a vyhodnocuji komunikaci s klientem.
  6. Stále hlídám efektivitu – malí mají tendenci vysávat čas a energii.

Vlastní servis - obsah

2

Vlastní servis - forma

3

Systém

4

Pravidla pro schůzku s klientem u mě

5

Příklad, kam může seberozhovor dovést obchodního manažera nebo obchodníka, který se chce zlepšit v sebeřízení při získávání nových zákazníků.

Schůzkování

Nový obchod

Příprava

1

1

Obsah schůzky

2

Forma schůzky

3

Systém

4

Pravidla pro schůzku s klientem u mě

5

Vše začíná osobním setkáním, které si standardně domlouvám telefonicky. Neváhejte se ozvat, případně se nejdříve ozvu já.

Máte zájem o naše služby?

Zanechte nám telefon nebo e-mail a my se vám co nejdříve ozveme.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.