Telefonické prodejní rozhovory I. Je to o myšlení obchodníka.
Když jsem zvedala před lety telefon, abych prodala schůzku se mnou jako s lektorkou, své nadšení ze sebe sama jsem hrála, nebyla jsem si jistá v námitkách...

Když jsem zvedala před lety telefon, abych prodala schůzku se mnou jako s lektorkou, své nadšení ze sebe sama jsem hrála, nebyla jsem si jistá v námitkách a občas jsem se zakoktala, i když jsem se pořád chichotala, mnohdy zcela nevhodně. Věřila jsem však, že je správné se sejít. Bezmezně jsem věřila, že je důležité se seznamovat s novými lidmi, protože nikdy nevíme, co nám budou moci přinést. Měla jsem však výborné zkušenosti s osobním networkingem a přes telefon šlo jen o nový způsob propojení. I tak to byla pruda.
Aktuálně, v roce 2019 zvedám telefon, abych našla osobnosti, které jsou nalazeny stejně jako já a můj manžel. Jen v případě obdobného základního pohledu na svět, systém a lidi kolem nás si budeme mít co říct dál o našich způsobech práce, jen tak může dojít ke kýženému pozitivnímu ovlivnění na obou stranách a radosti ze seznámení, které je nezbytné pro započetí nového vztahu. Jiný důvod se sejít je ztráta času. A ano, není nutné prodat. Vyplácí se totiž rozehrát kvalitní vztah s člověkem, se kterým si rozumíme. Toto porozuměmí mi totiž v budoucnu zajistí doporučení na někoho, kdo už něco potřebovat bude. Samozřejmě, asi prodáme i lidem, kteří s naší filosofií nesouzní, ale naše techniky jim budou fungovat těžce nebo spíše vůbec. Téma vzdělávání je tedy pro mě v telefonátu jen průsečík zájmů s novým člověkem, který by nás oba mohl bavit a hned mi ukáže, jestli je druhá strana naladěna na rozvoj jako já. Taky mi už celkově pomáhá víra, že děláme fakt boží kurzy a lidem opravdu pomáháme. A myslím si, že už se chichotám méně trapně ☺. V telefonu se tvářím mnohem pokorněji než jak to uvnitř cítím. Jsem přesvědčená, že je to tak správně, ale hlavně jsem stále stejně přesvědčená o tom, že je potřeba se seznamovat. Dnes bych dodala, že se správnými lidmi. Za posledních pět let už si je díky bohu dokážu vybrat. Přesto, pořád volám na studeno a tam nikdy nevíte, jestli firma, která na internetu vypadá úplně stejně jako Váš aktuální oblíbený klient nebude mít majitele, který je morous a zarytý odpůrce vzdělávání. V prvním hovoru je potřeba ke všem přistupovat se stejnou energií, ale to je už na jiné téma a článek.
Možná teď někoho napadne, že případný morous je problém a je potřeba přece najít někoho, kdo tento nepříjemný problém dokáže vyřešit ještě předtím než zvednete telefon. Nemyslím si. Pokud máte správně nastaveno své myšlení obchodníka, morous Vás nemůže vytočit. Je to přece přirozená součást procesu hledání lidí, se kterými stojí za to se seznámit a trávit s nimi čas. Ráda bych Vám přála opak, ale pravděpodobně ani Vaše první partnerka nebo dokonce manželka či manžel nebyli Ti nejlepší a ještě jste si chvíli vybírali.
Filosofie je u mě na prvním místě, občas až chorobně, ale vychází to a tak mi přijde přirozené zmínit myšlení obchodníka hned jako první téma, které s úspěšností domlouvání prodejních schůzek po telefonu souvisí. Primárně hovořím o telefonování na studeno, tedy lidem, se kterými jste se v životě neviděli a neexistuje osoba, kterou byste oba znali, tedy žádné propojení, které by Vám pomohlo v rozvinutí nového vztahu s druhou stranou. Jediné, co v tu chvíli hraje roli, je forma jakou telefonujete a obsah, který bude vyslyšen, právě díky vaší správné formě.
Ráda učím telefonické prodejní rozhovory na studeno, protože když zvládnete tohle, zvládnete cokoli. Vše ostatní už je jednodušší a můžete si to správnou zmínkou o propojení s druhou stranou kvalitně ulehčit.
O mojí filosofii a mém myšlení obchodníka jsem hovořila v podstatné části článku. Jaká je ta Vaše?
