Práce je produkt

Jednoho jarního rána jsem zase jel na kurz. Jako obvykle, jako každý týden, každý měsíc, každý rok, již více než 17 let. Firmu, kterou jsem měl učit jsem dobře znal, ale učil jsem pro ni poprvé. Jako vždy jsem se těšil, s takovým tím...

Jednoho jarního rána jsem zase jel na kurz. Jako obvykle, jako každý týden, každý měsíc, každý rok, již více než 17 let. Firmu, kterou jsem měl učit, jsem dobře znal, ale učil jsem pro ni poprvé. Jako vždy jsem se těšil, s takovým tím lehkým šimráním a mrazením příjemného vzrušení, které mi připomíná pokoru a zároveň mě vždy burcuje k výbornému lektorskému výkonu, k ochotě předat lidem na kurzu obrovské množství energie.


Téma bylo mé oblíbené, časté – NÁBOR. Kdysi jsem si pojmenoval tento kurz – PŘÍMÝ PRODEJ PRACOVNÍHO MÍSTA. Šlo to výborně, navíc jsem měl novou prezentaci, novou grafiku, protože už jsem nechtěl poslouchat připomínky mladých lidí nejen z oblasti marketingu, že moje power pointové slajdy v kombinaci se mnou působí jako zapomenutý dinosaurus. Lidé byli pečlivě vybráni, měli motivaci finančního podílu na mé odměně a hlavně: OPRAVDU TY LIDI DO TÝMŮ NUTNĚ POTŘEBOVALI. Navíc se účastnili i ti nejvyšší obchodní manažeři. Výborná nálada, výborné téma, energie, adrenalin…


Účastníci semináře byli ve většině případů seniornější obchodní ředitelé, kteří podobných školení absolvovali stovky a kurzů s tímto tématem, jak získávat lidi, desítky. Věděl jsem, že spolupracovali i s renomovanými lektory, kapacitami v oboru. Laťka byla nasazena vysoko a potřeba veliká. Co jim, proboha, mohu říci nového, čím je posunu, změním k lepšímu? Začal jsem jako obvykle filosofií, srovnáním myšlenek v hlavách účastníků a pokusil jsem se přiblížit úhly pohledu trochu k sobě. Jedno téma za všechny: Práce je produkt a nováček, který si díky rozhovoru s vámi a následnému přijímacímu řízení tento produkt koupí, se stává pro manažera týmu klientem, kterému je třeba poskytnout odpovídající, slíbený servis, aby příště nešel nakupovat jinam.


Po této teoretické části semináře PŘÍMÝ PRODEJ PRACOVNÍHO MÍSTA, následuje vždy individuální praktická část, nábor v praxi, tvorba a sběr kontaktů, konexí, získávání referencí. Velice mě překvapilo, když mi první účastník této praktické fáze sdělil, že největším přínosem pro něj na teoretické části semináře byla informace, že práce je produkt. Že prý se na to takto nikdy nedíval. Potěšilo mě to, konec konců proto se živím školeními a semináři, abych lidi posouval, měnil jejich přístupy, inicioval změny v hlavě, změny filosofie a aby mě za to chválili a měli rádi. Práce je produkt… Přitom mně už je to řadu let jasné…


Když jsem se pozdě večer vracel ztemnělým středočeským krajem k domovu a přemýšlel o úspěšném dni, kdy jsme v terénu objevili 11 zajímavých, aktivních lidí, kteří se umí ptát a naslouchat a mají opravdový neproklamativní proklientský přístup, uvědomil jsem si také jednu novinku. On ten podiv mého klienta zas až tolik k podivu není. Vždyť v celé řadě firem ještě dnes, v době, kdy máme nejnižší nezaměstnanost v Evropské unii, sedí mladí výborně vystudovaní personalisté, kteří organizují výběrové řízení, dávají zájemcům testy a zvídavé otázky a posuzují jejich vhodnost podle nejprogresivnějších a nejmodernějších metodik a postupů. Takto vybraný pracovník pak přichází na oddělení ve společnosti, kde nikdo nemá čas se o nováčka postarat a unisono zní: „Přece mu pořád nebudu utírat …., na to si musí přijít sám, ať je trochu odpovědný a samostatný, je přece málo lidí a zakázek moc, tak co po mně chce!?“


Práce je produkt a nováček je klient, který si práci koupil a očekává slíbený servis… To přece není nic nového…


Člověk by si po téměř dvou desetiletích ve vzdělávání dospělých myslel, že je všechno jasné, že ho nemůže nic překvapit ani zaskočit. Naštěstí to není pravda a učit by se měli především učitelé a lektoři. Já jsem si díky svému klientovi uvědomil, že je potřeba zvýšit obchodní aktivitu a vyrazit do firem, kde personalisté neznají nic než testy a inzerci na práci.cz a manažeři zde nemají čas poskytovat „novým klientům“ potřebný servis. Bohudík pro mě, je jich takových ještě hodně. Ale o zvyšování obchodní aktivity, to zas bude jiný článek, to je trochu jiné i když velmi příbuzné téma. Tak někdy na viděnou na semináři a hlavně v praxi. A nezapomeňte, PRÁCE JE PRODUKT.

Máte zájem o naše služby?

Zanechte nám telefon nebo e-mail a my se vám co nejdříve ozveme.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.